Dit jaar STER-blokken bij Eurovisie Songfestival op NPO1
In het uitzendschema van de NPO voor de maand mei staan bij de halve finales en in de finale van het Eurovisie Songfestival STER-blokken geprogrammeerd. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat er in Nederland ook reclame is te zien tijdens de uitzending van het Eurovisie Songfestival.
In andere landen, zoals in Malta en Italië, is het al jaren dat er bij korte breaks in de show reclame te zien is op de nationale tv. De reclameblokken op NPO1 van 7 minuten staan op dinsdag en donderdag in het schema om 23.00 uur, net voor de bekendmaking van de finalisten. Op zaterdag is er een kort reclameblok van vier minuten om 23.20 uur, net voor de puntentelling begint. De Nederlandse kijkers missen dan waarschijnlijk een filmpje met beelden uit de historie van het festival of een laatste oproep om op de liedjes te stemmen.
Een woordvoerder van AVROTROS heeft aan deze website bevestigd dat er reclame te zien zal zijn op NPO1 tijdens de uitzending van Eurovisie Songfestival. “Het klopt dat er dit jaar reclameblokken te zien zijn bij de halve finales en de finale van het Eurovisie Songfestival. Het gaat om 1 reclameblok per uitzending en het blok zal te zien zijn na alle optredens en als er gestemd kan worden, voorafgaand aan de daadwerkelijke uitslag/ puntentelling. Het is een vast tijdsblok waar een groot deel van de de deelnemende landen ook overschakelt naar een reclameblok.”
(Feed generated with FetchRSS)