Nieuw logo voor 70-jarig Eurovisie Songfestival
De EBU heeft een nieuw logo gelanceerd voor het aankomende 70-jarige Eurovisie Songfestival. De EBU: “We vieren 70 jaar in ware Eurovisiestijl, en dit is waar het begint: met de introductie van onze kleurrijke nieuwe look. Het Eurovisiesongfestivallogo dat je al meer dan 20 jaar ziet, is vernieuwd ten opzichte van het iconische handgetekende schrift dat in 2004 werd gelanceerd en in 2014 werd verfijnd. Nu is het vereenvoudigd tot één uniek logo, met één vertrouwd element in het midden: dat onmiskenbare Eurovisiehart dat nu luider klopt dan ooit.
Gecombineerd met het nieuwe logo is er een nieuw, op zichzelf staand icoon: het ‘Kameleonhart’. Dit hart, het emotionele kompas van het Eurovisiesongfestival, zal culturele invloeden, muziek en beweging kunnen absorberen. Het zal zich ook kunnen aanpassen aan de identiteit van het gastland, de individualiteit van een artiest of een bepaald thema. Maar ongeacht de vorm, het Eurovisiesongfestival zal altijd voortkomen uit de kern van het hart. Je zult dit 3D-hart, en de veelzijdigheid en levendigheid ervan, nog veel meer zien in de aanloop naar de 70e editie van ’s werelds grootste livemuziekevenement in Oostenrijk volgend jaar. Het ’70e’ hart bestaat uit 70 lagen; één voor elk jaar van het Eurovisie Songfestival. Elke laag staat voor één jaar vol zang, sprankeling en onvergetelijke momenten voor een publiek in heel Europa en nu ook wereldwijd.”
Woensdag wordt bekend in welke stad het 70e Eurovisie Songfestival gehouden wordt. De steden Wenen en Innsbruck zijn nog in de race.
(Feed generated with FetchRSS)