• Facebook
  • Instagram
  • Mail
OGAE Nederland
  • Home
  • Over ons
  • Nieuws
  • Agenda
  • Amsterdam Calling
  • Veelgestelde vragen
  • Aanmelden
  • Menu Menu
Geen categorie

Logo Eurovisie Songfestival valt in de prijzen

Het kleurrijke beeldmerk van het Eurovisie Songfestival is in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de European Design Awards. Het logo zelf, met daarin de kleuren van de vlaggen van 41 landen, won een Zilveren European Design Award. Het logo werd ook verwerkt op een tram in Rotterdam, een watertaxi, maar ook op T-shirts, mokken en tassen. Voor deze totale visuele vormgeving won het bureau Clever Franke de Gouden European Design Award.

Het winnende design staat symbool voor de viering van 65 jaar songfestival. De kleuren van de Nederlandse vlag zijn rechtsboven als eerste te zien, omdat Nederland in 1956 het eerste Eurovisie Songfestival mocht openen.

Bron: Songfestivalweblog

02/05/2020
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op Pinterest
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://ogae.nl/wp-content/uploads/2020/05/ESC2020logo.jpg 395 700 John van Uden https://ogae.nl/wp-content/uploads/2023/02/LOGO-OGAE_netherlands_wit_28-03-16-300x126.png John van Uden2020-05-02 06:04:082020-05-02 06:04:08Logo Eurovisie Songfestival valt in de prijzen
 
Aanmelden en meer

Aanmelden bij OGAE NL
Mijn gegevens wijzigen
Afmelden bij OGAE NL

Juridisch

Privacystatement
Algemene voorwaarden

Overig

Bestuur
OGAE International

© Copyright - OGAE Netherlands 2019
  • Facebook
  • Instagram
  • Mail
Twee live versies van ‘Grow’ verschenenVanaf 4 mei Eurovision Calls met NikkieTutorials
Scroll naar bovenzijde