• Facebook
  • Instagram
  • Mail
OGAE Nederland
  • Home
  • Over ons
  • Nieuws
  • Agenda
  • Amsterdam Calling
  • Veelgestelde vragen
  • Aanmelden
  • Menu Menu
Geen categorie

Dutch Media Week opent de Songfestival Xperience

Wat komt er kijken bij de organisatie van een programma waar wereldwijd maar liefst 183 miljoen mensen naar keken? Zelf achter de Songfestival presentatiedesk plaatsnemen of de spectaculaire finale-outfits van Nikkie, Chantal, Edsilia en Jan van dichtbij bekijken? Pop-up expositie de Songfestival Xperience van Dutch Media Week neemt je mee in de totstandkoming van dit enorme mediaspektakel. Van van 1 tot en met 10 oktober gratis te bezoeken op de Gooische Brink in Hilversum.

De Songfestival Xperience is een belevenis waar je ogen en oren tekort komt. Bezoekers worden meegenomen langs alle facetten van de grootste mediaproductie uit 70 jaar televisiegeschiedenis. Van het ontstaan en de geschiedenis van het Songfestival tot de speciale innovaties op het gebied van camera, decor en augmented reality die Nederland introduceerde tijdens de jaren dat ons land het evenement organiseerde.

Tijdens de expo zijn onder andere de finale-outfits van Chantal Janzen, Jan Smit, Edsilia Rombley en Nikkie de Jager te zien, maar ook diverse objecten zoals het programmaboekje, ontwerpen voor decor, licht en geluid én de bokaalkoffer die de Italiaanse winnaar Måneskin destijds is vergeten. Bovendien kunnen bezoekers zelf plaatsnemen achter de presentatiedesk waar in mei nog de ‘douze points’ bekend werden gemaakt.

Het Eurovisie Songfestival 2021 was de 65e editie van dit jaarlijkse mediaspektakel. In al deze jaren heeft Nederland maar liefst 61 keer deelgenomen, waarbij ons land 5 keer tot winnaar werd uitgeroepen. In de edities waar Nederland verantwoordelijk was voor de organisatie zijn steeds unieke elementen toegevoegd die nog tot op de dag van vandaag onderdeel zijn van deze spectaculaire show. Zo is Nederland bijvoorbeeld de bedenker van de Green Room, het bewegende decor en de korte promotiefilmpjes (‘ansichtkaarten’) waarin landen zich voorstellen. Innovaties waar uiteraard ook tijdens de Songfestival Xperience wordt stilgestaan.

De Songfestival Xperience is gratis te bezoeken op de Gooische Brink in Hilversum. Meer informatie vind je hier.

Adblock test (Why?)

Bron: Songfestivalweblog

16/09/2021
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op Pinterest
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://ogae.nl/wp-content/uploads/2021/09/hosts-semi-2.jpg 686 1029 John van Uden https://ogae.nl/wp-content/uploads/2023/02/LOGO-OGAE_netherlands_wit_28-03-16-300x126.png John van Uden2021-09-16 02:00:002021-09-16 02:00:00Dutch Media Week opent de Songfestival Xperience
 
Aanmelden en meer

Aanmelden bij OGAE NL
Mijn gegevens wijzigen
Afmelden bij OGAE NL

Juridisch

Privacystatement
Algemene voorwaarden

Overig

Bestuur
OGAE International

© Copyright - OGAE Netherlands 2019
  • Facebook
  • Instagram
  • Mail
Jérémie Makiese voor België naar Eurovisie SongfestivalIerland laat tv-kijker weer meebeslissen
Scroll naar bovenzijde