Andere invulling voor postcards ESF 2020
De introductiefilmpjes volgend jaar van het Eurovisie Songfestival worden anders dan anders. De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 wil de 41 deelnemers laten zien in een Nederlandse straat, sportclub, groep, gemeenschap of vereniging. Elke artiest ziet en ervaart zo voorafgaand aan het Eurovisie Songfestival een eigen uniek stukje Nederland, door deel te nemen aan een activiteit, traditie of hobby van een groep Nederlanders. Dit vormt straks de basis van de video’s – de zogenaamde postcards – die, geheel in de traditie van het Songfestival, tijdens de halve finales en de finale de optredens van de artiesten introduceren. Hoe de postcards eruit komen te zien en wat deelnemers precies moeten gaan doen, dat blijft voorlopig nog geheim. “We kiezen dus deze keer wel voor een andere invulling dan de vaak meer toeristische impressies die tijdens het Eurovisie Songfestival worden gepresenteerd door het gastland,” vult Sietse Bakker aan.
“We hebben er heel bewust voor gekozen om tijdens de postcards het beste van Nederland te laten zien: de mensen en hun gastvrijheid, in al hun diversiteit. Van de straatbarbecue, carnavalsvereniging en het studentencorps tot de voetbalclub, de breakdancegroep en het jaarlijkse carbidschieten — we doen het samen. Tijdens het Eurovisie Songfestival 2020 willen we dát aan die 180 miljoen kijkers laten zien. Met het thema Open Up als rode draad laten we de positieve, verbindende kracht zien die past bij ons land,” aldus Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020.
Groepen, straten en verenigingen uit het hele land, die kans willen maken om een artiest te ontvangen en onderdeel willen zijn van een van de postcards kunnen zich vanaf vandaag aanmelden via songfestival.nl. Daar zijn ook de voorwaarden te vinden. De opnames hiervoor vinden plaats in maart en april.
(bron: AVROTROS)