Oostenrijkse omroep onthult opzet postcards
De postcards zijn een jarenlange traditie op het Eurovisie Songfestival. Oorspronkelijk bedoeld om de tijd te overbruggen die nodig is om de set te wisselen tussen de deelnemende nummers, zijn ze tegenwoordig veel meer dan dat. Ze vormen nu belangrijke artistieke elementen van de shows en tonen het gastland en de deelnemende artiesten. Gebhardt Productions heeft van de Oostenrijkse omroep ORF de opdracht gekregen om de postcards voor Wenen te produceren.
Elke postcard begint met een scène waarin de artiesten een ansichtkaart uit Oostenrijk bekijken tegen de achtergrond van hun thuisland. De camera ‘betreedt’ vervolgens de ansichtkaart en plotseling bevinden de artiesten zich midden in het Oostenrijkse landschap – volledig ondergedompeld in de wereld van de ansichtkaart. Aan het einde van elke postcard poseren de deelnemers voor een selfie met de Oostenrijkse achtergrond. Het beeld bevriest, de camera draait terug en de ansichtkaart wordt vervolgens opgehangen.
(Bron en foto’s: ORF)
(Feed generated with FetchRSS)



