Postcards songfestival vanuit eigen land en met terugblik geschiedenis
De Zweedse omroep SVT heeft bekendgemaakt hoe de postcards er uit gaan zien. De postcards die het publiek voor de inzending te zien krijgt, hebben dit jaar een kleinere ecologische voetafdruk, terwijl ze tegelijkertijd de kijkers een veel persoonlijkere begroeting van de artiest bieden, evenals een feestelijke terugblik op de rijke geschiedenis van het Eurovisie Songfestival van elk land.
Per Blankens, tv-producent voor het 68e Eurovisie Songfestival, schetst het concept van de postcards van dit jaar: “Voor de ‘ansichtkaarten’ dit jaar hebben we een leuke uitdaging bedacht. Wat als deze naar ons konden worden verzonden in plaats van dat wij op reis gingen, om zo het milieu – en geld – te sparen. Ze heten tenslotte ansichtkaarten. Elk delegatiehoofd kreeg de opdracht om ervoor te zorgen dat elke artiest in ‘selfiemodus’ werd gefilmd met een smartphone – zoals we dat gewend zijn op sociale media. “Maar de camera aan de voorkant is niet de enige manier waarop onze kijkers onze artiesten kunnen zien voordat ze het podium betreden. Alle artiesten worden ook in al hun modieuze kleding gefotografeerd, voor de perfecte afscheidsfoto voorafgaand aan een van de belangrijkste optredens uit hun carrière. Tevens worden de artiesten op een glamoureuze manier in beeld gebracht. Daarom wordt er geëindigd met een glam-shoot.”
(Feed generated with FetchRSS)